باباطاهر
 
لرستان نامه
 
 

باباطاهر شاعر ایرانی به اعتقاد مردم لرستان ، لر و از اهالی خرم‌آباد بوده‌است. باباطاهر را در گویش لری بّاوطاهِر تلفظ می‌کنند.در آثار و دوبیتی‌های این شاعر ایرانی از برخی کلمات و اصطلاحات لری استفاده شده‌است و این دلیلی است که مردم لرستان این شاعر را اهل استان خود می‌دانند شجاع الدین خورشید سر سلسله اتابکان لر کوچک که طولانی‌ترین حکومت لرستان را از سال ۵۷۰ الی ۱۰۰۶ هجری قمری در دست داشت و فردی عادل و دادگر بود و هنوز هم مقبره وی مورد احترام اهالی لرستان است. گفته می‌شود کریم خان زند و لطفعلی خان زند از شاهان دوره زندیه نیز از طوایف لر بوده‌اند.

باباطاهر شاعر ایرانی به اعتقاد مردم لرستان ، لر و از اهالی خرم‌آباد بوده‌است. باباطاهر را در گویش لری بّاوطاهِر تلفظ می‌کنند.در آثار و دوبیتی‌های این شاعر ایرانی از برخی کلمات و اصطلاحات لری استفاده شده‌است و این دلیلی است که مردم لرستان این شاعر را اهل استان خود می‌دانندشاعرانباباطاهر همدانی معروف به بابا طاهر عریان، عارف، شاعر و دوبیتی‌سرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم هجری (سده ۱۱م) ایران و معاصر طغرل بیک سلجوقی بوده‌است. بابا لقبی بوده که به پیروان وارسته می‌داده‌اند و عریان به دلیل بریدن وی از تعلقات دنیوی بوده‌است.



نظرات شما عزیزان:

parnian
ساعت10:36---13 تير 1392
سلام عزیزم وبلاگت جالب بود شاید باید بگم بهتر از همه وبلاگا. مطالبش هم خیلی توپ بود.دمت گرم.فقط یه سوال اگه میتونی کمکم کن.؟؟؟؟
این ترجمه انلاینو چه جوری اوردی سمت راست مال من همش بالاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه تونستی به وبلاگم بیا و تونظرات بهم بگو.مرسی -------------- سلام دوست عزیز مرسی که به ما سر زدی راستش من خودمم نمیدونم وبلاگی که ازش کدش رو گرفتم سمت چپ گذاشته بود فکر کنم به چیدمان قالب وبلاگ ربط داره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 18 خرداد 1392برچسب:, :: 12:23 :: توسط : لرستانی

درباره وبلاگ
خوش آمدید این وبلاگ برای معرفی استان لرستان به تمام علاقه مندان می باشد امیدوارم با نظرات شما دوستان برای همگان مفید واقع شود
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لرستان نامه و آدرس lorsara.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 649
بازدید کل : 93211
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

فتوکده | کارت پستال و کارت ویزیت با ارسال به ایمیل 

کد تغییر شکل موس